Niin sanotussa taidekirjallisuudessa on mahdollista käyttää salakieltä. Asioita verhoillaan. Koukeroidaan. Heitetään lukijan pähkäiltäväksi monimutkaisia kuvia. On kaiketi kirjailijoita, jotka ehdoin tahdoin tavoittelevat sitä, että lukija tuntee itsensä vähän tyhmäksi. Kun lukija on hiljaa niin ei paljasta tyhmyyttään. - Kun alla kirjoitan mielipidekirjoittamisesta niin sitä ei pysty tekemään muulla kuin selkokielellä. Silloin kirjoittaja on se, joka paljastaa mahdollisen tyhmyytensä. Oma purtensa täytyy ajaa karillekin selkokielellä. Pitää olla selvästi jotakin mieltä ja kohta uutta tietoa saatuaan huomaa, että onkin ollut väärää mieltä. - Nyt on mahdollista sekin, että kirkas selkokieli on luettavissa vihakielenä. Selkokielisen mielipidekirjoittamisen suuri tavoite on sanoa alaston totuus. Siinä se varmaan usein epäonnistuu mutta se on sen tavoite. - Kun sanotaan alaston totuus syntyy paljastamista ja juuri paljastamisen kokemus aiheuttaa tunnetta vihatuksi tulemisesta. Sille ei pysty mitään. Lisään vielä: mielipidekirjoittamisen tavoitteena on sanoa ASIOIDEN ALASTON TOTUUS eikä puuttua yksityisyyteen. Kun yksityisyyteen ei puututa niin en ymmärrä missä syntyy viharikos.