Ei ole epäkiristillistä ajatella ja tutkia kaikkeutta. - Olisi pikemminkin epäkristillisyyttä todeta, että kristillisyys ja rukous eivät anna voimia kaikkeuden tutkimiseen. - On kysyttävissä jopa niinkin että kuinka monta maapallon kaltaista planeettaa kaikkeudessa on ja hoitaanko älyllinen elämä jossain toisaalla planeettaa paremmin kuin ihminen omaansa. - Onko ihmisen idea toteutunut muualla paremmin kuin tällä planeetalla? - Ihmisen historia on välineiden historiaa. Tänä päivänä ihmiskunta odottaa taikatemppua. Sitä, että ojentamalla kätemme keksintöjen kaikkeuteen siihen tarttuu jotain mikä vähentää saastumista ja antaa ihmispaisumukselle, ihmistsunamille elinmahdollisuuksia. Näinhän me teemme? Eikö niin? - Keksijöitä voisi sanoa kanaviksi keksintöjen kaikkeuteen. - Kaikki eivät keksi mutta kaikki ovat kuluttajia. Valtava ongelma. - Valtavin ongelma on kielteisten tapahtumien kiihtyminen ja kasaantuminen suhteessa aikaan. - Nopeuden maailmassa meillä alkaa olla pula ajasta. Elämme ajan pula-aikaa. - On selvää että jos on aikaa niin ajassa tehdään myös keksintöjä. Aina jossain kanavaihmisessä äly välähtää. Tietysti on myös kanavaihmisten äly-yhteisöjä. - Kaikkeudessa on sekä uhkia että mahdollisuuksia. - Tsunamimalli tuntuu korostuvan todellisuusmallina. Ihminen on lisääntynyt tsunamimaisesti. Televisiokanavat ovat lisääntyneet tsunamimaisesti. Valitettavasti ilmastonmuutos saattaa olla tapahtumatsunami. Se on alkanut ja suhteessa aikaan se muodostaa tsunamikuvion. - Mutta myös suhteessa aikaan uutta luovat keksinnöt muodostavat tsunamikuvion! Vaikka puhun kristillisyydestäni niin katson etten ole pakkoneuroottisesti kristitty. - Eräs mitä pelkään on ajattelun taantuma. Tsunamimainen taantuma, jolloin uskonnollinen hörhöily alkaisi estää tieteellisen työn kiinnostavuutta ja mahdollisuuksia. - Kaikkeus on täynnä mahdollisuuksia kun vain on aikaresurssia.